Előző írásomban egy játékot írtam le, amivel az erőszakos viselkedés megelőzhető, esetleg kezelhető. Jelen bejegyzésemben az ígért második játék kerül bemutatásra.
1. Érzelem foglaló
Kellékek: székek, szókártyák, Cd, Cd-s magnó
A székek támlájára egy –egy érzés kártyára írt nevét erősítjük olyan módon, hogy azt a gyermekek előzőleg nem láthatják. A játék során a csemeték zenére körbesétálnak, majd a zeneszó elhallgatásakor megállnak egy szék mögött. Az előttük lévő székre írt érzésről egyenként elmondják, mikor érezték utoljára, mi váltotta ki az érzést, és hogyan lehetett volna szerintük azt az érzést, ha negatív volt elkerülni.
Cél: Az emberi érzések felismerése, tudatosítása, megfogalmazása. Önkritika és véleménymondás, a kellemetlen helyzet/ érzés elkerülésére megoldás keresési lehetőségek megtalálása. Érzések kifejezése a közösségben, szorongás, elfojtás megelőzése. Empátia fejlesztése.
Megbeszélés:
Segítőkérdések a tapasztalatok megfogalmazásához:
– Kinek volt negatív érzése?
– Milyen cselekedett váltotta ki?
– Hogyan lehetett volna elkerülni az adott szituációt?
– Néha szavakkal is lehet bántani! Hogyan lehet ezt elkerülni?
– Kinek a bántása fáj a legjobban?
A játékok leírásával bízom benne, hogy további erőszak megelőző játék/ foglalkozás születik a következő tanév során!
Ugye így lesz kedves Olvasó?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: